Tímto dílem školy Poseru začínáme sérii lekcí, které budou věnovány morphingu (deformaci) objektů scény Poseru. Morphing objektů je záležitost, se kterou se při práci v Poseru neobejdeme a setkáváme se s ní prakticky neustále.

Většina objektů, které jsou dodávány pro použití v Poseru, jsou již opatřeny různým počtem takzvaných Morph Targetů (předem vytvořených deformací konkrétních částí objektu), jejichž účinek je možné nastavovat pomocí otočných ovladačů v paletě parametrů Parameters. Vždy záleží na autorovi objektu, jaké množství potřebných Morph Targetů (dále jen MT) vytvoří a zda tím pokryje veškerou potřebu budoucích uživatelů.

V praxi pak často budete chtít vytvořit svůj zvláštní tvar objektu, pro který vám dodané MT nebudou vyhovovat a snad ještě častěji narazíte na nutnost upravení tvaru objektu z důvodu kolize s jiným objektem (zejména objektu oblečení s tělem postavy). Tyto případy bude nutné řešit vytvořením vlastního MT.

Lekce byla vytvořena za použití verze Poser Pro 2010, nicméně principy v ní popsané platí i pro verze předchozí a snad i pro následující.

Lekci ve formátu PDF otevřete kliknutím na obrázek náhledu:

2 Odpovědí k dnešnímu dni.

  1. Lukyn napsal:

    Moc díky za pokračování školy Poseru. Jsem rád, že to desátou lekcí neskončilo. Určitě v tom pokračuj. I když je mi jasné, že vše je otázkou volného času. :-)

Přidej komentář

Musíte být přihlášeni pro zaslání komentáře.

Odkazy na jiné weby